Nieuws

Nieuws

Samen leren, samen vieren: peuters en kleuters kijken Sinterklaasjournaal

Wij hebben deze week samen met de kleuters én de peuters van Berend Botje het Sinterklaasjournaal gekeken. Het was bijzonder om te zien hoe de kinderen, ondanks het leeftijdsverschil, samen genoten van de beelden en de spannende verhalen rondom Sinterklaas.

De peuterspeelzaal is gevestigd in hetzelfde gebouw als onze school, en vanuit die gezamenlijke locatie proberen we bewust de verbinding met elkaar te versterken. We vinden het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd ervaren dat leren, spelen en ontdekken niet iets is wat je alleen doet, maar iets wat je samen doet.

Deze samenwerking sluit prachtig aan bij onze jenaplanvisie. Binnen ons jenaplanonderwijs staat samenwerken centraal: samen leren, samen vieren, samen zorgen en samen spelen. Door regelmatig gezamenlijke activiteiten te organiseren – zoals het kijken van het Sinterklaasjournaal – creëren we een gevoel van gemeenschap en continuïteit voor de kinderen. Ze leren elkaar kennen, voelen zich veilig in elkaars nabijheid en ervaren dat zij onderdeel zijn van een groter geheel.

We hopen in de toekomst nog veel meer van dit soort gezamenlijke momenten te organiseren, zodat peuters en kleuters elkaar blijven ontmoeten en samen kunnen groeien in hun ontwikkeling.

Weekopening bij Jenaplanschool De Dijkwerkers

Op Jenaplanschool De Dijkwerkers starten we iedere week samen met een weekopening. Met alle kinderen en leerkrachten komen we bij elkaar om vooruit te kijken: wat staat er deze week te gebeuren, welke activiteiten zijn belangrijk en hoe zorgen we samen voor een fijne, veilige en lerende gemeenschap?

Elke week wordt de opening verzorgd door een andere leerkracht. Deze week nam juf Carina de organisatie op zich. Zij leidde het gesprek over de plannen voor de komende dagen en gaf de kinderen ruimte om mee te denken en vragen te stellen.

De weekopening is een belangrijk onderdeel van het Jenaplanonderwijs. Binnen het Jenaplan werken we vanuit stamgroepen en vaste ritmes van gesprek, werk, spel en viering. De weekopening helpt ons om samen te plannen, verantwoordelijkheid te nemen en betrokken te zijn bij elkaar en bij de school. Zo bouwen we als gemeenschap aan een plek waar ieder kind gezien wordt en zichzelf kan ontwikkelen.

Sint Maarten bij De Dijkwerkers: lampjes, liedjes en heel veel gezelligheid!

Ook dit jaar vierden we op De Dijkwerkers weer Sint Maarten – en wat was het een feest! Met onze zelfgemaakte lampionnen in de hand trokken de kinderen langs de klassen om voor elkaar te zingen. Zelfs de allerkleinsten van Berend Botje, die binnen onze school hun eigen gezellige plek hebben, deden enthousiast mee. Hun hoge stemmetjes en mini-lampionnetjes zorgden voor grote glimlachen bij jong en oud.

Tussen alle vrolijkheid door stonden we ook stil bij de betekenis van Sint Maarten: samen delen, elkaar helpen en licht brengen in donkere dagen. En precies dat gevoel was overal te merken—kinderen die elkaar aanmoedigden bij het zingen, groepen die trots hun lampionshow lieten zien, en peuters die stralend meeliepen.

Het was een warme, kleurrijke viering die ons eraan herinnerde hoe fijn het is om samen school te zijn. Op naar nog meer lichtpuntjes!

De bovenbouw is weer een stukje mediawijzer!

De bovenbouwleerlingen hebben de Week van de Mediawijsheid achter de rug — en wat hebben we veel geleerd! Tijdens deze week doken we in de wereld van sociale media, nepnieuws, online veiligheid en digitaal gedrag. Met behulp van MediaMasters, het landelijke spel over mediawijsheid, ontdekten we hoe je slim en veilig omgaat met alles wat je online tegenkomt.

Samen hebben we gesproken over vragen als:

  • Wat deel je wel (of juist niet) online?
  • Hoe herken je nepnieuws of misleiding?
  • Hoe zorg je dat schermtijd in balans blijft met buitenspelen en ontspanning?

Het doel van deze week was om onze leerlingen bewust en zelfverzekerd te maken in de digitale wereld. Ze leerden niet alleen hoe ze zichzelf kunnen beschermen, maar ook hoe ze positief, respectvol en kritisch kunnen omgaan met media.

Bij ons op school vinden we het belangrijk dat onze leerlingen klaar zijn voor de toekomst — en daar hoort digitale geletterdheid natuurlijk bij. Door samen te leren, te ontdekken en te praten, groeien onze kinderen op tot mediawijze, zelfstandige wereldburgers.

Op onze school leren kinderen niet alleen lezen en rekenen, maar ook hoe ze hun weg vinden in de digitale wereld van vandaag én morgen.

Even voorstellen

Mijn naam is Bart Koning en woon in Hauwert. Ik ben al heel lang werkzaam als slagwerkdocent en dirigent van diverse blaasorkesten in West-Friesland. Ik heb naast die werkzaamheden nog een post-HBO-opleiding M4Me gedaan en sta nu met veel plezier als muziekdocent primair-onderwijs voor diverse basisscholen. Juist door de korte lijnen met de blaasmuziek kan ik leuke projecten met plaatselijke muziekverenigingen en scholen doen. Op dit moment geef ik op woensdag muziekles aan de hele school.

Bezoek van de middenbouw aan het Zuiderzeemuseum

De middenbouw (groep 5/6) heeft een superleuke en leerzame dag gehad in het Zuiderzeemuseum! De klas werd in twee groepen verdeeld, en beide groepen beleefden iets heel bijzonders.

De ene helft luisterde naar een prachtig verhaal over Sint Maarten. Met een echte zwerver (acteur!) die het verhaal tot leven bracht en een mooie prent waarover verteld werd, kregen de kinderen een goed beeld van de legende van Sint Maarten en wat delen met anderen betekent.

De andere helft ging zelf creatief aan de slag: zij mochten suikerbieten uithollen en er een lampion van maken – precies zoals dat vroeger werd gedaan. Dat was flink wat werk, maar het resultaat was geweldig: echte ouderwetse lampions om trots op te zijn!

Het was een dag vol verhalen, geschiedenis en gezelligheid – een uitstapje dat perfect past bij het thema Sint Maarten en dat de kinderen niet snel zullen vergeten.

De Kampkrant van 2025 is af!

Wat een avontuur! Na weken van hard werken, schrijven, en foto’s maken is de Kampkrant 2025 eindelijk af. Vol met verhalen, herinneringen en natuurlijk veel mooie momenten van het kamp, staat de krant boordevol leuke inzichten en prachtige foto’s die het hele kamp vastleggen.

We zijn ontzettend trots op het resultaat en willen iedereen bedanken die heeft bijgedragen. Van de deelnemers tot de leiding, iedereen heeft zijn steentje bijgedragen om van deze krant iets bijzonders te maken.

Ouders, we nodigen jullie uit om een kijkje te nemen in de digitale versie van de Kampkrant. Het is een mooie manier om de sfeer van het kamp ook vanuit huis te ervaren. Jullie kunnen de krant downloaden onder de Downloads categorie, bij Overig.

We hopen dat de krant jullie even terugbrengt naar de mooie momenten van dit kampjaar!

ICT in groep 7 en 8 (de bovenbouw)

In groep 7/8 ontwikkelen leerlingen belangrijke digitale vaardigheden die hen voorbereiden op de toekomst. Elke periode krijgen ze van de ICT-ambassadeur een ICT-circuit, waarin ze werken met nieuwe robots, digitale tools, apps en andere toepassingen. Zo leren ze steeds nieuwe technologieën kennen en ontdekken ze hoe deze in de praktijk werken.

Wat hebben we geleerd?

Programmeren met Robot Bubble: Leerlingen leerden robots te programmeren, wat hen hielp om logisch te denken en problemen op te lossen.

Augmented Reality (AR): Via Merge Cubes ontdekten ze 3D-objecten zoals een hart of vulkaan en leerden ze de mogelijkheden van nieuwe technologieën kennen.Levend Programmeren: Door fysieke opdrachten leerden de leerlingen hoe ze logische volgordes kunnen toepassen, wat de basis is voor programmeren.

Waarom zijn digitale vaardigheden belangrijk?

Digitale geletterdheid is net zo belangrijk als lezen, schrijven en rekenen. Door digitale technologie te begrijpen en ermee te werken, leren kinderen niet alleen hoe ze technologie moeten gebruiken, maar ontwikkelen ze ook vaardigheden zoals samenwerken, creatief denken en probleemoplossend vermogen. Deze vaardigheden zijn van groot belang, zowel voor hun schoolcarrière als hun toekomstige werkleven.

Leskist 5 sluit aan bij de nieuwe onderwijsdoelen voor digitale geletterdheid die vanaf schooljaar 2023-2024 verplicht zijn in het basisonderwijs. Hiermee leggen we de basis voor bewuste, vaardige en zelfverzekerde digitale burgers.

 

Even voorstellen

Hallo ouders en verzorgers,

Graag stel ik mij even aan u voor. Mijn naam is Ingrid IJsseldijk en ik werk tot aan de kerstvakantie als interim-directeur op De Dijkwerkers.

Ik woon in Schagen samen met mijn man en onze hond. We hebben twee dochters en inmiddels ook twee kleinzoons — en een derde op komst! Na jarenlang met veel plezier als directeur in Alkmaar te hebben gewerkt, vind ik het erg leuk om nu tijdelijk aan de slag te gaan op De Dijkwerkers.

Ik kijk ernaar uit om samen met het team te zorgen voor een fijne, veilige en leerzame omgeving voor alle kinderen.
Aanstaande donderdag tijdens de kijkavond ben ik ook aanwezig; leuk als u even hallo komt zeggen!

Hartelijke groet,
Ingrid IJsseldijk
Interim-directeur De Dijkwerkers

Groep 3/4 bezoekt Zuiderzeemuseum

Op 27 oktober zijn we gestart met ons nieuwe thema. Wat een bijzondere opening: we mochten donderdag 30 oktober meteen op ontdekkingstocht in het Zuiderzeemuseum!

Samen met “Marretje, de zeemeeuw” gingen we op onderzoek uit in het binnenmuseum. Marretje is een interactieve knuffel die de kinderen uitnodigde om op zoek te gaan naar voorwerpen en kleding van vroeger. Op elk schilderij of bij elk voorwerp schuilde een opdracht van Marretje. Wanneer de kinderen iets gevonden hadden, mochten ze Marretje een aai over de snavel geven – en dan kwam de volgende uitdaging! 

Zo leerden we spelenderwijs over het leven van vroeger aan de Zuiderzee: hoe mensen zich kleedden, werkten en vierden.

Deze activiteit sluit prachtig aan bij ons thema “Van Sint Juttemis tot Party”: we ontdekken hoe mensen door de tijd heen vierden en samenleefden, van oude gebruiken en feesten tot de manier waarop wij dat nu doen.

Ook ons Jenaplankarakter kwam hier mooi in terug:

    • Nieuwsgierigheid – de kinderen gingen actief op zoek en stelden veel vragen.
    • Samenwerken – ze hielpen elkaar bij het vinden van de opdrachten.
    • Verwondering – ze ontdekten hoe anders (en soms ook hetzelfde) het leven vroeger was. 

Een prachtige start van ons thema vol ontdekken, vieren en samen leren!

Van St. Juttemis tot Party – een feestelijke ontdekkingstocht!

We zijn maandag 27 oktober op school gestart met een nieuw, sprankelend thema uit de methode Leskracht: “Van St. Juttemis tot Party”. Dit thema draait helemaal om feesten, tradities en rituelen – van eeuwenoude gebruiken tot moderne vieringen. En natuurlijk stellen we ook de vraag: Wat maakt iets nou écht een feest?

In de komende weken duiken we samen met de kinderen in allerlei soorten feesten: religieuze, culturele, historische en persoonlijke. Denk aan verjaardagen, bruiloften, carnaval, Holi, Eid, Kerst, Koningsdag, Sinterklaas – maar ook minder bekende feesten uit andere delen van de wereld komen aan bod. Zelfs St. Juttemis komt voorbij… (of bestaat die eigenlijk niet?)

Wat leren de kinderen?

Het thema is vakoverstijgend en raakt aan verschillende leergebieden zoals wereldoriëntatie, burgerschap, taal, kunst en cultuur.

Kinderen leren onder andere:

  • Wat het verschil is tussen tradities, rituelen en gewoontes
  • Hoe feesten ontstaan zijn en waarom ze worden gevierd
  • Welke feesten en gebruiken andere culturen kennen
  • Wat feest betekent voor henzelf en voor anderen
  • Hoe je sámen een feest organiseert, inclusief planning, versiering, uitnodigingen en misschien zelfs een optreden!

Daarnaast is er aandacht voor sociale vaardigheden zoals samenwerken, respect voor verschillen, en het delen van persoonlijke verhalen. Ook media, muziek en creatieve vakken krijgen een plek binnen het thema.

Van verwondering tot verdieping

Leskracht werkt thematisch vanuit nieuwsgierigheid. We starten met het opwekken van verwondering: Wat weten we al? Wat willen we weten? Vervolgens gaan de leerlingen zelf onderzoeken, ontdekken en maken. Dit past perfect bij onze visie op onderwijs: kinderen leren actief, betekenisvol en in samenhang.

En zoals bij ieder Leskracht-thema, sluiten we ook dit thema feestelijk af. Elke groep geeft hier op zijn eigen manier invulling aan: misschien met een presentatie, tentoonstelling, toneelstuk of… een écht feestje!

Samen vieren, samen leren

“Van St. Juttemis tot Party” is niet alleen leerzaam, maar ook verbindend. Door met elkaar stil te staan bij wat we vieren – en waarom – leren kinderen elkaar beter kennen. Ze ontdekken verschillen én overeenkomsten, en krijgen oog voor elkaars achtergrond en verhalen. Dat draagt bij aan een fijne sfeer in de klas en op school.

We kijken uit naar een aantal weken vol plezier, verdieping en verbinding – en natuurlijk eindigen we met een knaller van een party!

Digitale geletterdheid in de kleuterklas

Ook in de kleutergroepen werken wij al actief aan digitale geletterdheid. Op een speelse manier maken kinderen kennis met technologie en leren ze logisch denken, samenwerken en problemen oplossen – allemaal belangrijke vaardigheden voor de toekomst.

Binnen ons Jenaplanonderwijs sluit dit mooi aan bij het spelend leren, thematisch werken en ontdekken in kleine kring.

Voorbeelden uit de praktijk:

Let’s Go Code
Met deze kleurrijke set leggen kinderen routes op de grond en voeren ze stap voor stap opdrachten uit. Zo oefenen ze met volgorde, richting, herhaling en het ontdekken van patronen – een eerste stap in leren programmeren.

Robot Bubble
Bubble is een vriendelijke programmeerrobot die reageert op eenvoudige opdrachten. Kinderen geven hem instructies via knoppen of kaartjes en zien direct wat er gebeurt. Zo leren ze oorzaak en gevolg herkennen en zelf logische stappen bedenken.

Vooruitdenken: een stevige basis

Door al vroeg te starten met digitale geletterdheid, leggen we een stevige basis voor de bovenbouw. Kinderen raken vertrouwd met technologie, bouwen denkstrategieën op en leren dat digitale middelen hulpmiddelen zijn om te leren, ontdekken, creëren en delen.

En belangrijk: we doen dit op een manier die past bij wie zij zijn, hoe zij leren en wat hen nieuwsgierig maakt.

Nieuwsgierig naar wat er in de leskist zit?

Voor wie een kijkje wil nemen: in de vitrinekast in de hal staat een selectie van de materialen uit de huidige leskist tentoongesteld. Loop gerust langs om te zien waar de kinderen op school mee werken!

Kamp groep 5 t/m 8

Op kamp naar het Zeehuis!
Groep 5 t/m 8 in Bergen aan Zee

Van 8 tot en met 10 oktober gingen de groepen 5 tot en met 8 op kamp naar het Zeehuis in Bergen aan Zee. Drie dagen vol wind door je haren, zand tussen je tenen, lachen, ontdekken en samen zijn – precies zoals wij het graag zien op onze jenaplanschool!

Het strand was één groot avontuur. Er werd volop gespeeld, gebouwd en gezocht naar alles wat de zee te bieden had. Zeesterren, krabben, kwallen… de kinderen vonden van alles! Maar ook de avonden waren bijzonder: een wandeling door de duinen in het donker, samen zingen en verhalen vertellen. Overdag was er ruimte voor spelletjes, ontspanning én natuurlijk het versterken van de groepsband.

Binnen het jenaplanonderwijs vinden wij het belangrijk dat kinderen zich niet alleen cognitief ontwikkelen, maar ook sociaal en emotioneel. Kamp is daarbij een waardevolle ervaring: kinderen leren samenwerken, zorgen voor elkaar, hun grenzen verleggen en vooral zichzelf zijn binnen de groep.

Voor veel kinderen (en leerkrachten!) is kamp een van de hoogtepunten van het schooljaar – en dat was dit jaar niet anders. Wat hebben we genoten!

Legenda Vieringen 

Binnen ons Jenaplanonderwijs sluiten we de week of een thema regelmatig af met een zogeheten “viering”. Dit zijn betekenisvolle momenten waarin kinderen samenkomen om te leren van en met elkaar, plezier te maken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Hieronder leggen we de verschillende soorten vieringen, zoals ze in de kalender staan, uit:

Techniekviering

Tijdens een techniekviering werken alle groepen op hun eigen niveau aan een techniekopdracht. Denk aan bouwen, onderzoeken, ontwerpen of programmeren.
Doel: Bevordert creativiteit, probleemoplossend denken en samenwerking.
Jenaplanvisie: Kinderen leren door te doen. Ze onderzoeken, ontdekken en ontwikkelen hun technische vaardigheden in een betekenisvolle context.

Groepsviering

De klas organiseert zelf een afsluiting van de week. Dit kan van alles zijn: gezelschapsspelletjes, extra buitenspelen, samen koken of knutselen.
Doel: Samen reflecteren op de week en het groepsgevoel versterken.
Jenaplanvisie: Kinderen nemen verantwoordelijkheid, oefenen in plannen en samenwerken. De stem van het kind is belangrijk.

Spelletjesviering

De leerlingen spelen gezelschapsspelletjes met elkaar. Dit bevordert sociale interactie en plezier in de groep.
Doel: Stimuleren van sociale vaardigheden, spelinzicht en groepsbinding.
Jenaplanvisie: Samen spelen is samen leren – kinderen leren omgaan met regels, emoties en elkaar.

Dramaviering

Alle klassen oefenen op hun eigen niveau met drama. Denk aan toneel, rollenspel of expressie-oefeningen.
Doel: Kinderen leren zichzelf uitdrukken, samenwerken en inlevingsvermogen tonen.
Jenaplanvisie: Kunstzinnige vorming is een belangrijk onderdeel van de brede ontwikkeling van het kind.

Viering

Een speciale presentatie voor ouders, waarin alle klassen iets laten zien rond het thema waar aan gewerkt is (zoals liedjes, toneelstukjes, verhalen of presentaties).
Doel: Kinderen tonen trots hun leerproces aan anderen.
Jenaplanvisie: Het delen van wat je hebt geleerd versterkt eigenaarschap, zelfvertrouwen en het gevoel van gemeenschap – ook met ouders.

Waarom zijn vieringen belangrijk in het Jenaplanonderwijs?

Vieringen zijn méér dan een gezellig moment. Ze dragen bij aan:

  • Samen leven en leren: Vieringen maken zichtbaar wat kinderen bezig houdt.
  • Verantwoordelijkheid nemen: Kinderen denken mee over de invulling.
  • Oefenen van sociale en creatieve vaardigheden.
  • Reflectie op het eigen leren.
  • Verbinding tussen school, kinderen en ouders.

Samen leren met ICT – van jong tot oud

Bij ons op school leren kinderen niet alleen met technologie, maar ook van elkaar. Onder leiding van juf Daphne hebben de leerlingen van groep 3/4 samen met groep 7/8 gewerkt aan doelen uit de leerlijn digitale geletterdheid. In deze periode stonden programmeren en coderen centraal – een leuke én leerzame manier om vertrouwd te raken met de digitale wereld van nu.

We maken gebruik van stichtingbrede leskisten rond ICT, die per periode wisselen tussen de verschillende scholen. Zo krijgt iedere groep de kans om te werken met verschillende materialen en thema’s die passen bij hun ontwikkeling.

Wat deze aanpak extra bijzonder maakt, is de samenwerking tussen jong en oud. De oudere leerlingen begeleiden de jongere kinderen stap voor stap. Ze leren niet alleen hoe ze een robot laten bewegen of een code bouwen, maar ook hoe ze samen iets voor elkaar krijgen. Voor de jongere kinderen is het fijn én motiverend om op die manier geholpen te worden.

Deze manier van werken sluit perfect aan bij ons Jenaplanonderwijs, waarin samen leren één van de belangrijkste pijlers is. Kinderen ontwikkelen niet alleen digitale vaardigheden, maar ook zelfvertrouwen, verantwoordelijkheidsgevoel en sociale betrokkenheid.

Zo bouwen we – onder leiding van enthousiaste leerkrachten zoals juf Daphne – aan toekomstgericht, betekenisvol onderwijs.

Kinderboekenschrijver Rick Buiten op bezoek tijdens de Kinderboekenweek

In het kader van de Kinderboekenweek kregen we bijzonder bezoek op school: kinderboekenschrijver én illustrator Rick Buiten kwam langs om te vertellen over zijn prentenboek Roos’ stille wereld. Hij bracht een bezoek aan de kleuterbouw en onderbouw, waar hij de leerlingen meenam in het verhaal van Roos – een meisje met selectief mutisme. Het werd een inspirerende en waardevolle ochtend.

Roos’ stille wereld is een prachtig boek over een meisje dat in sommige situaties niet kan praten, ook al zou ze dat wel graag willen. Het verhaal laat op een invoelende manier zien wat selectief mutisme betekent, en hoe belangrijk het is om begrip en geduld te tonen. Rick Buiten schreef niet alleen het verhaal, maar maakte ook de sfeervolle illustraties.

Tijdens zijn bezoek las hij voor, vertelde over het ontstaan van het boek en liet zijn originele tekeningen zien. De kinderen luisterden ademloos en stelden na afloop nieuwsgierige vragen. Zijn warme manier van vertellen en het bijzondere thema maakten veel indruk op de leerlingen én de leerkrachten.

Het boek Roos’ stille wereld is te leen in onze eigen schoolbibliotheek. Daarnaast is het beschikbaar in 62 bibliotheken in Nederland en te koop via BOL.com. Een aanrader voor iedereen die zich wil verdiepen in de stille wereld van kinderen zoals Roos – of gewoon wil genieten van een prachtig verhaal en mooie illustraties.

We kijken terug op een geslaagd bezoek dat perfect aansloot bij het thema van de Kinderboekenweek. Onze dank aan Rick Buiten voor zijn inspirerende aanwezigheid!

Kinderboekenweek 2025: Vol Avontuur!

Van maandag 29 september tot en met vrijdag 10 oktober vieren we op school de Kinderboekenweek! Het thema dit jaar is “Vol avontuur!” – een uitnodiging om samen met kinderen op reis te gaan door spannende, grappige en fantasierijke verhalen.

Boeken kunnen je meenemen naar verre landen, onbekende werelden of juist bijzondere avonturen dicht bij huis. Tijdens de Kinderboekenweek staat het leesplezier centraal. In de klas besteden we extra aandacht aan (voor)lezen, verhalen schrijven en natuurlijk: samen genieten van boeken.

Ook thuis kunt u meedoen: bezoek de bibliotheek, lees een avontuurlijk boek samen of kom langs bij één van de activiteiten rondom de Kinderboekenweek.

Prentenboek van de Kinderboekenweek

Het prentenboek heet De koning zonder paard, geschreven door Levina van Teunenbroek en geïllustreerd door Charlotte Bruijn.
In dit boek stapt de koning vrolijk de koninklijke stallen binnen … maar zijn paard is verdwenen! Hij gaat op avontuur, komt een draak tegen bij de kasteelpoort en hoort iets zieligs uit de buik van dat monsterlijke beest. Wat doe je als je beste vriend daar is opgesloten? Een spannend én hartverwarmend avontuur met humor.

Schrijver op bezoek!

We zijn heel blij dat er tijdens de Kinderboekenweek ook een schrijver op bezoek komt bij onze kleuter- en onderbouwgroep. Op vrijdag 3 oktober verwelkomen we Rick Buiten, auteur van het prentenboek Roos’ stille wereld. Hij zal voorlezen en vertellen over zijn boek en het schrijfproces.

De kinderboekenweek is offieel geopend!

 Kim, onze leescoördinator, heeft vandaag het prentenboek ‘De koning zonder Paard’ voorgelezen en daarmee de kinderboekenweek officieel geopend.

We zijn er als school helemaal klaar voor en kijken ernaar uit om samen met de kinderen deze week vol verhalen en ontdekkingen te beleven!

Meer groen op ons schoolplein dankzij Green Bee

Ons schoolplein is weer een stukje groener en fleuriger geworden! Met hulp van stichting Green Bee hebben we diverse potten en bakken gevuld met bloemen en planten. De leerlingen van de bovenbouw hebben hierbij enthousiast geholpen en leerden zo spelenderwijs meer over natuur, duurzaamheid en samenwerken.
We zijn trots op het resultaat en dankbaar voor de inzet van zowel Green Bee als onze leerlingen. Samen zorgen we voor een prettige en groene leeromgeving!

40 jaar in het onderwijs!

Afgelopen dinsdag 23 september vierden wij een bijzondere mijlpaal: onze collega Sylvia staat al 40 jaar voor de klas! Wat een prachtige prestatie!

Met haar jarenlange ervaring, betrokkenheid en passie voor het onderwijs is Sylvia een echte kracht binnen onze school. Op dit moment zet zij zich met hart en ziel in voor de middenbouw, waar haar toewijding en enthousiasme dagelijks voelbaar zijn.

Namens het hele team: van harte gefeliciteerd, Sylvia, en ontzettend bedankt voor alles wat je betekent voor onze leerlingen en collega’s!

Knutselen in groep 5 t/m 8

Op 19 september 2025 gingen twee studenten van de kunstacademie met de leerlingen van groep 5 t/m 8 knutselen aan een kunstwerk vol avontuur. Binnenkort worden er een paar uitgekozen om te komen staan in het oorlogsmuseum in Medemblik. Wordt vervolg!